1 de març 2010

I tu, quin diari compres?

12 comentaris:

  1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponSuprimeix
  2. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponSuprimeix
  3. En el documental parla sobre els diaris i el periodisme en general, i al principi parla d'un quiosc q la facultad de comunicació de la universitat de Barcelona on la venta de diaris ha caigut molt significativament en els ultims anys, fins a arrivar a uns nivells que ratllen el 20% de les anteriors ventes. Els motius de tal decreixement en les vendes és internet, el qual ofereix molta informació fàcil d'aconseguir, i el més important,és gratuït.
    En conclusió el diari és un mitjà de comunicació condemnat a mort, internet ha guanyat la partida.

    Carles Lim Canoura
    Sant Miquel dels sants
    B1C

    ResponSuprimeix
  4. Entre el vídeo de 30 minuts i l'article de premsa digital i web 2.0, podem veure que tots dos tenen més o menys la mateixa finalitat. Està clar que cada cop sabem i comprovem més que la web 2.0 la utilitza més gent, ja sigui per la recerca de notícies, o per altres activitats. És un mitjà de comunicació més, i s'ha de dir que a diferència de molts altres, aquest és gratuït i instantani. Quan dic instantani em refereixo a que tens a l'abast tota la informació que busques, ja que tens la possibilitat de escollir el tema que tu vols. Tot i que no tot és bo, la web 2.0 també presenta desavantatges, i és que no ens podem fiar de tota la informació que veiem, perquè la xarxa la pot manipular tothom.
    Com a conseqüència de que la web 2.0 sigui una gran novetat, els diaris per el contrari s’estan quedant 'enrere'. Molts periodistes parlen de que els diaris estan patin una crisi, i és veritat. Tal i com he dit abans, amb l'entrada d'aquest avenç tecnològic, la premsa escrita està tenint una gran devallada. Evidentment, això suposarà un gran canvi en el món del periodisme, ja que els afectarà molt.

    Sílvia Baena
    1rC Batxillerat

    ResponSuprimeix
  5. El documental ens dóna indicis que la premsa escrita te un final no gaire llunyà a l'actualitat. La informació cada cop és més abundant a la xarxa de manera gratuïta, és més extensa i permet que hi hagi més varietat. Aquest cas de la premsa escrita es pot traduir en un altre context donant un missatge clar: La tecnologia fa canviar les coses analògiques per altres de digitals. Els diaris "analògics" o premsa escrita física, estàn en greu perill d'extinció, ja que internet es un competidor considerablement fort, al qual de moment no han sapigut vèncer.

    Pol Lim Canoura
    B1B
    Col·legi Sant Miquel dels Sants

    ResponSuprimeix
  6. El reportatge i l’article ens mostren que la premsa escrita no té futur, que ara el que té un paper més important en la societat és la premsa digital.
    El que això implica és la pèrdua de treball de molts periodistes i el “Free line”, és a dir, periodistes que van per lliure i publiquen les seves pròpies notícies, això vol dir que estem davant d’una crisi periodística, aquesta fa que els periodistes estiguin més atents a les demandes dels lectors i l’audiència.
    S’està creant una nova forma d’informar, més ràpida, a l’abast de tothom, cadascú es selecciona les notícies segons el seu interès, és gratuït, i com diu en l’article ara la gent ha agafat confiança a les notícies en xarxa.
    Personalment crec que es patirà un canvi irreversible en el món de la comunicació i el periodisme que no tindrà marxa enrere. Podem dir, doncs, que la web cada vegada pren un paper més important.


    Laura Bardolet
    B1B

    ResponSuprimeix
  7. En aquest reportatge és important destacar que el món del diari no té futur. Un dels principals motius és que la tecnologia està evolucionant molt ràpidament, ja que ara les notícies les podem veure a través de l’ordinador i no tenim que prendre’ns la molèstia d’anar a comprar el diari. També trobem que ha canviat molt el tipus de rapidesa en publicar la informació, ara succeeix una notícia i de seguida s’intenta publicar.

    Alex Godayol
    B1B

    ResponSuprimeix
  8. Al documental parla sobre els diaris i el periodisme en general. Al principi parla d'un quiosc de la facultat de comunicació de la universitat de Barcelona, on la venta de diaris ha caigut molt significativament en els últims anys, fins a arribar a vendre el 20% del què anteriorment es venia. El motius de tal decreixement en les ventes és internet, el qual ofereix molta informació fàcil d'aconseguir, i el més important, és gratuïta.
    En conclusió el diari és un mitjà de comunicació condemnat a mort, internet ha guanyat la partida.

    Carles Lim Canoura
    Sant Miquel dels sants
    B1C

    ResponSuprimeix
  9. En el reportatge i a l’article es reflecteixen els canvis que està patint tot el que té a veure amb la transmissió de la informació.

    Anteriorment la major part de la premsa era escrita, però en el moment en què va començar la crisi econòmica es va produir un canvi, que va fer canviar tot el sistema.

    Les persones varen deixar de comprar diaris i va aparèixer una nova eina per a informar-se, el diari digital.

    Aquest però encara ara no té la manera per a obtenir uns beneficis suficients de manera que sigui rendible, ja que és gratuït, la qual cosa fa necessari disposar del diari escrit.

    Un dels avantatges de què disposa el diari digital és que hi ha jerarquització de la informació, cada persona pot triar la informació que més li interessi, i amb molta més facilitat.

    La crisi també ha afectat la feina dels redactors ja que alguns d’aquest han perdut la seva feina.
    Alguns d’aquests redactors però s’ha posat a treballar pel seu compte, com els “free lands”, que redacten les noticies i seguidament les venen als interessats.

    La informació a través d'internet ha provocat la gran possibilitat de tothom de poguer ser periodista, ja que Internet és una font d’informació en la qual pots penjar i extreure informació. També, però que la informació no sigui sempre fiable.

    Jo crec que es trobarà alguna manera de fer més rendible el diari digital, i amb el pas del temps desapareixerà el diari escrit.
    Tot i així crec que és necessari mantenir un bon periodisme, interessant, fiable, i beneficiós per a la població.



    Maria Serra Molist
    1rC Batxillerat.
    Sant Miquel dels Sants

    ResponSuprimeix
  10. Uns anys enrere, ser periodista i publicar un article o una notícia comportava un procés d'elaboració llarg. Aquests articles i notícies es publicaven sobre paper, és a dir, en diaris i revistes, i aquesta era de l'única forma amb la qual els ciutadans podien romandre informats. Actualment a Internet podem trobar-hi cada dia una gran diversitat d'informació, de manera que la gent prefereix informar-se gratuïtament i de forma més còmode desde casa. Aquest fet ha desencadenat la gran crisi dels diaris, i aquests estan desapareixent gairebé per a tot el món.
    Ens ho podem mirar com una nova etapa de la comunicació basada amb la filtració, la jerarquització i la gratuïtat de la informació, i que tot just acaba de començar; però el veritable problema es troba en que l'ofici de periodista està perdent rigorositat i prestigi, ja que a dia d'avui pràcticament tothom poseeix eines suficients per publicar una notícia.


    Laura Casaramona
    1rC Batx.

    ResponSuprimeix
  11. Desprès de veure aquest reportatge, he arribat a unes conclusions:
    La primera es que actualment per aconseguir informació del tema que tu vols, i del teu interès, has de dominar suficientment els mitjans , com per saber filtrar l’ informació excessiva que hi ha avui en dia.
    La segona, es que actualment la premsa escrita, en aquest cas els diaris, estan en crisi, ja que els lectors disposem d’una altre línea mes eficaç,(en el sentit que trobes només allò que tu busques), més al nostre abast (ho podem tenir sense sortir de casa), i que ens facilita la filtració de les notícies interessants pel nostre gust. Amés, una característica molt important, és que aquest mitjà és gratis. Estem parlant de Internet.
    Finalment, trobem que en l’actualitat molts periodistes (segurament mal pagats en les empreses de la premsa escrita, ja que no obtenien més benefici), han optat per seguir un nou model: Free lance. Aquest consisteix en fer de periodista en solitari, es a dir, redactar una notícia o un text, que seguidament serà pagat per ser publicat a una revista o diari que et compri l’article.
    Veiem que la premsa escrita baixa el seu nivell de compradors, mentre que la participacio a Internet, va augmentant cada dia més.

    Mar Garcia Rovira
    Batx. 1rB

    ResponSuprimeix
  12. L’article i el vídeo ens mostren que la Web s’ha transformat en un nou mitjà de comunicació a nivell mundial. Això ha fet que sigui una altre via per difondre noticies.
    La venda de diaris de paper ha fet una gran davallada ja que actualment un tant per cent mol elevat de la població busca la informació que desitja saber a través de la web i no compra els exemplars que es distribueixen en format de paper. Com que els diaris s’han adonat d’aquest fet, en aquests moments gairebé tots ells tenen un espai per publicar la versió de paper a la Web.
    La Web 2.0, o Web social ha creat diverses dificultats per aquests diaris, ja que per aquests suposa un gran canvi en la manera de explicar els continguts a través d’aquest mitjà perquè ara tothom pot publicar a la web de manera qualsevol persona pot ser periodista.


    Alba Cabaní Arissó
    1rB Batx.

    ResponSuprimeix